вторник, 26 юли 2011 г.

Възможно ли е да се спасим в света

                       
          2. Светът не обича благочестието

          За благочестивата душа в този свят няма истински дом или отечество, но тя навсякъде е като изгнаник и заточеник.
                                                                                                         Св. Тихон Задонски
                                     ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


          През бурята на злословието и клеветите (която почти винаги злият свят повдига срещу своите "не-любимци") е нужно да преминаваме бързо и така спокойно, както спокойно слънцето и луната на небето следват своя ход, докато на земята кучетата лаят срещу тях.
                                                                                                     Прот. Иоан Толмачев

                                    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

          Има порицания, предизвикването на които е много по-похвално, отколкото удостояването с каквато и да е друга похвала.  Такива именно са упреците, които приемаме от света заради нашата "консервативност" и нашето странене от неговите обичаи, заради това, че изцяло сме последвали Христа.
          Който е ненавиждан от света, той е обичан от Бога.
                                                                                                       Св. Тихон Задонски 
  
                                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~  

          "Свят лукав, ти ме ненавиждаш?  Нека бъде така!  Но ако аз съм подложен на твоя гняв единствено заради правотата ми пред Бога, то унижавай ме, преследвай ме и оскърбявай, колкото искаш!  Аз съм готов да страдам заедно с моя Господ Иисус: в това е моето блаженство!"  Ето с какви чувства този, който следва Христа, трябва да приема страданията и раните, нанасяни му от света!
                                                                                                        Прот. П. Соколов

Няма коментари:

Публикуване на коментар